Pedagogiska spörsmål

Ett klassiskt fall exempel på tröskelpedagogik praktiserades idag på min skola, i ett klassrum mycket nära mig, kanske det till och med var mitt eget. Som tur var är man ju gammal i gamet nu och vågar och kan improvisera utan att det märks. Jag fick även skälla ut en liten grupparbetsarbetande grupp som inte arbetade alls utan gick och åt lunch mitt i lektionen! Hur kommer man ens på tanken? Ja, inte vet jag. Tyska, svenska och svenska igen och sen var den dagen över. Snabbt går det ibland. På pendeln lästes loggböcker. Jag har ju en ny klass och ska försöka att använda mig av loggboken mer än tre veckor den här gången - då tar jag nästan rekord. Missförstå mig inte, alla pedagoger out there: jag tycker att loggboken är ett fantastiskt redskap och man lär känna eleverna och alla kommer till tals och allt, men man måste ju hinna läsa och kommentera alla inlägg också nån gång! Man kommer ju inte ifrån att det är mer jobb, oavsett alla fördelar. Idag hann jag dock, helt plötsligt var jag på Stockholms Södra och väl hemma läste jag de återstående 4-5 inläggen. Sedan var det dags för grekiskt med mor och moster. Detta skrivs i väntan på Top Model och sedan måndagsutgång med kollegor - det är visst match mellan AIK och Hammarby. Fotboll, tror jag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback